Tuesday, April 27, 2010

Mari Berguru...

Entry lain skit...hehhee ni entry syok sendiri + riak..hahah tak bagus tau..eheh jangan ikut ya... Me and ComelCraft sudah berkawn baik hampir (jap kira lupalah...alah lupakan lah..mmg aku lupa..seumur anak aku..wana...mmm 7 years i think..eh tak anak aku baru 6 tawon...5-6 tawon la kenal minah ni...)

Perkenalan bermula dikebun bunga..haha  manader...lam alam letrik gak..mmm apa tu haaa Fotopages...alaa..momie alam letrik la katakan..hehehe start from there la kami berkwn baik...kdg2 tak baik gak..ahaks...
 
Hujung minggu yang bahagia buat kami 2 org ditambah hasad dengki... Cikgu Jijah mencurahkan ilmu didada kepada Acik Sekoci...lam kata lain menurunkan ilmu craftnya kepada den...)... sangat baik hati tok guru ni...tak lokek ilmu dan sesama mencari idea dalam craft...taknak gadoh2 kata tu design aku..tu design dia..tu design tok cik..sama2 saling bantu membantu... aku buat ko jual..ko jual aku buat...cak pong cak pong...

Ni muka kerut2 kena maki pasal buat tak betul..ahkassss...kawan tetap kawan...bila berguru kena hormat tok guru...sedia menerima makian..dengor cakap!!!

Haaaa ni ni gambor Acik tengah meminta simpati tok guru ngajaukan (sambil menyelongar bengkel dia)...hehehe Aku jeles bengkel ko nok!!! kemas teratur dan sgn organisenyalah...

Psssttt nampak tak laptop dia tengah upload gambau aku..ahhah

Ni la tempat Cikgu Jijah menghabiskan 1/4 hari2 dia...almaklum cikgu kije 1/2 day jek.
lakonan semata-mata... tu ribon tok guru punya...aku punya secoit jek kat lantai tu... ni belajar cara2 nk gam hairclip tu...aku kan dol...tak reti2 nk buat...
Ni la aku aka Acik Sekoci...cam biasa aku maintain cunnn (ha tengok riak lagik...astagfirrullah...)

Kepada Cikgu Jijah..mekaih banyak-banyak atas tunjuk ajar...mengingatkan aku nasihat dia...
  1. Hasil kerja kena berbaloi dengan harga
  2. Buat sebaik yang mungkin..QUALITY dont quantity... (baiklah...mak pahamm..)
  3. Be your selft..jgn tiru2... (baiklah mak paham...)
  4. Jang lupa order (ni mmg aku fail pasal asik lupa dan tak organise...buku asik ilanggg jek....)
  5. Aku lupa...banyak sgt nasihat...ampun kan saya Tok Guru... Melayu mudah lupa... (tapi aku Jawa...so tak masuk kategiri kan? ahakss..)
post signature

2 comments:

  1. wahh..bestnya belajar ngan sifu :)
    biliknya..wahhhh!! Nti dtg umah,takyah ambik gambar bilik den tau, cm tokang pecah..hihi:)

    ReplyDelete
  2. norlie x bersalah..tok guru yang snap gambar umah dia..hahahaha

    ReplyDelete